سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنج صدری چیست؟

برنج صدری یکی از برنج های معتبر و مرغوب شمال کشور می باشد که در این مقاله قصد داریم تا این برنج را به شما معرفی کنیم.

 

برنج صدری چیست؟

برنج صدری در واقع برنجی است که از کشور هند به دستور میرزا آقاخان در زمان ناصرالدین شاه وارد کشور شد برای همین این برنج را برنج صدر اعظمی می نامیدند. به مرور زمان به برنج صدری تغییر نام داد.

 

انواع برنج صدری

برنج صدری انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن شامل؛ صدری علی کاظمی، صدری دودی، برنج صدری هاشمی و ... می باشد. این برنج ها هرکدوم یک برنج جداگانه محسوب می شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

خرید برنج صدری هاشمی

 

ترکیبات برنج صدری هاشمی

برنج صدری هاشمی در واقع از ترکیب دو برنج صدری و هاشمی به وجود آمده است اما چطور؟ این ترکیب به دو روش می تواند انجام شود، در روش اول هنگام پاشیدن بذر ترکیب انجام می شود در روش دوم هنگام برداشت ترکیب دو برنج انجام می شود.

 

تشخیص برنج صدری هاشمی

این برنج طول بلند و عرض کمی دارد و در واقع جزء برنج های نازک محسوب می شود. روش دیگر این است که اگر برنج صدری بین دستان خود قرار دهید و دستان خودتان را به بمالید کاملا چرب بودن برنج را احساس می کنید.

 

قیمت برنج صدری هاشمی

 

تفاوت برنج صدری و هاشمی

برنج صدری و هاشمی در واقع دو برنج جداگانه هستند. اندازه برنج هاشمی نسبت به برنج صدری بلندتر و کشیده تر می باشد و دانه های برنج هاشمی منظم تر و یکدست تر می باشد اما برنج صدری از لحاظ عطر بعد از پخت بسیار بهتر از برنج هاشمی می باشد.

 

نحوه کشت برنج صدری

همه برنج ها برای کشت از سه مرحله کاشت، داشت و برداشت را می گذرانند. این مراحل شامل؛ آماده کردن خزانه و شالیزار، پاشیدن بذر در خزانه، کاشت محصول که به اصطلاح به آن نشا گفته می شود، از بین بردن علف های هرز یا همان وجین کردن، و در اواخر تیرماه برنج برداشت می شود.

 

برنج صدری هاشمی درجه یک

نحوه پخت برنج صدری هاشمی

برنج صدری هاشمی هم مانند سایر برنج ها به دو روش کته و آبکش قابل پخت می باشد. البته جنس برنج ها با هم متفاوت است و ممکن است مدت زمان پخت فرق داشته باشد.

 

 

 منبع : تی جیب