سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید و قیمت انواع برنج دودی هاشمی

برنج دودی هم از برنج های خوشپخت و خوش طعم ایرانی است که مهم ترین خصوصیت آن، عطر عالی هنگام پخت است. این برنج هم قیمت نسبتا بالایی دارد اما با توجه به کیفیت بالای این برنج کاملا ارزش خرید را دارد. این برنج هم از رقبای سرسخت برنج هاشمی می باشد.

انواع برنج دودی

برنج دودی هاشمی

برنج دودی هاشمی یکی از برنج های ترکیبی است که بسیار خوش طعم و عطر می باشد. این برنج، با دودی کردن برنج هاشمی به دست می آید و در واقع این کار برای جلوگیری از نفوذ میکروب ها برنج انجام می شود. این برنج علاوه بر دانه بلند بودن، به واسطه دودی کردن عطری بی نظیری دارد و برای مجالس عروسی بسیار مناسب است.

برنج دودی هاشمی

 

برنج دودی دمسیاه

این برنج هم یکی از برنج های پرطرفدار می باشد. این برنج از ترکیب دو برنج دودی و دمسیاه ترکیب شده است. در واقع هنگام کاشت بذر، بذر برنج دمسیاه و دودی را باهم ترکیب می کنند. با این برنج می توان غذاهایی مانند؛ زرشک پلو، سبزی پلو و انواع کباب ها را پخت و از خوردن آن لذت برد. این برنج به دلیل سیاه بودن ته برنج ظاهر بسیار خوبی دارد و باعث بهتر شدن پخت آن می شود.

برنج دودی طارم

این برنج هم مانند سایر برنج های گفته شده، طرفدارن زیادی دارد و شرکت های معتبر ایرانی تولید برنج، آن را به بازار عرضه می کنند. برنج طارم دودی یکی از برنج های پرفروش در سایت دیجی کالا می باشد و بسیاری از رستوران ها، تالارها و هتل ها برای پذیرایی از مهمانان خود از این برنج استفاده می کنند. این برنج علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم دارد که می توانید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

قیمت برنج دودی

قیمت انواع برنج دودی در سراسر کشور کیلویی 120 هزار تومان می باشد و انواع برنج دودی را می توانید در فروشگاه های معتبر و همچنین فروشگاه اینترنتی تی جیب خریداری کنید.

برنج دودی دمسیاه

 

نحوه نگهداری برنج دودی هاشمی

برنج دودی هاشمی باید مانند؛ سایر برنج ها در محیط خشک و خنک نگهداری شود و حتی المقدور از مکان های با رطوبت بالا دور نگه داشته شود. سعی کنید که کیسه های برنج را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و کیسه ها را در مکان های مرتفع برای مثال روی میز یا تخته های چوبی قرار دهید و برای دور ماندن حشرات از برنج از قرص برنج هم می توانید استفاده کنید. یک برنج معمولا تا دو سال انقضاء دارد.

نحوه پخت برنج دودی هاشمی

این برنج هم مانند سایر برنج ها به دو روش آبکشی و کته قابل پختن می باشد. اما بهتر است برای پخت برنج دودی هاشمی از روش آبکشی استفاده شود، چون عطر و طعم بی نظیری خواهد داشت. البته برای تمام غذاها استفاده از روش آبکشی، مناسب نیست. مثلا برای درست کردن شیر برنج نیاز است که برنج به صورت کته طبخ شود و یا برای پخت زرشک پلو نیاز است که برنج به صورت آبکشی پخته شود پس بنابر نوع غذا شیوه پخت هم متفاوت می باشد.

 

خرید انواع برنج دودی درجه یک

قبل از خرید هر برنج لازم است که نگاهی به تاریخچه آن بیندازید. برنج دودی در گذشته با سوزاندن چوب درخت، دود حاصل از سوازندن آن را وارد کیسه های برنج میکردند بدین ترتیب برنج ها، به صورت دودی در می آمدند. اما امروزه کارخانجات تولید برنج با استفاده از فناوری ها و دستگاه های پیشرفته اهداف گذشتگان را تحقق یافتند. همان طور که گفته شد برنج های دودی تمام میکروب های موجود در آن را از بین می برد و مانع نفوذ انواع ویروس ها به بدن می شود.

برندهای معتبر برنج دودی

  • گلستان : این شرکت با بیش از 70 سال سابقه در زمینه تولید، تا به امروز یکی از برترین تولیدکنندگان انواع برنج دودی می باشد. از مزایای برنج های شرکت گلستان می توان به کیفیت بالا، قیمت مناسب و همچنین بسته بندی شیک و زیبا آن اشاره کرد. این شرکت علاوه بر تولید برنج در زمینه تولید، انواع ادویه جات مانند؛ نمک، فلفل و زردچوبه و همچنین انواع تنقلات نظیر؛ آجیل، پسته، بادام و ... فعالیت دارد. شرکت گلستان علاوه بر تمام محصولات گفته شده در زمینه تولید انواع چای و دمنوش، قند و شکر ، حبوبات و انواع نودل فعالیت دارد.
  • طبیعت : این شرکت های از تولیدکنندگان قدیمی در زمینه برنج می باشد، که انواع برنج هاشمی، دودی و طارم و انواع برنج خارجی مانند؛ هندی، تایلندی و ... را تولید می کنند. برای خرید انواع برنج طبیعت می توانید به فروشگاه اینترنتی تی جیب مراجعه کنید. شرکت طبیعت علاوه بر تولید برنج، در زمینه تولید انواع چای، تن ماهی و رب گوجه فرنگی نیز فعالیت دارد.
  • هایلی: این شرکت با اینکه کمتر از یک دهه شروع به تولید برنج کرده، اما هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت پابه پای رقبا در حرکت است و توانسته طرفداران زیادی را جذب خود کند. این شرکت علاوه بر تولید برنج، در زمینه تولید روغن، رب گوجه فرنگی و تن ماهی نیز فعالیت دارد. هایلی از برندهای زیرمجموعه هلدینگ میهن می باشد.
  • فریدونکنار: این برند یکی از تولیدکنندگان برتر در زمینه تولید انواع برنج دودی می باشد که زادگاه آن در شهر فریدونکنار در استان مازندران می باشد. انواع این برنج را می توان برنج طارم، هاشمی، دمسیاه و دودی نام برد که بهترین و خوشمزه ترین برنج آن برنج دمسیاه می باشد. این برنج را می توانید این برنج را در فروشگاه های معتبر شمال و حتی سراسر کشور تهیه فرمایید.
  •  

برنج دودی در چه وزن هایی موجود می باشد؟

این برنج در وزن های مختلف نظیر؛ 1، 1.5، 2.5، 4.5، 5 و 10 کیلوگرم موجود می باشد و می توانید با قیمت های مختلف این برنج را تهیه فرمائید.

ویژگی های برنج دودی

  • دانه های بلند : یکی از مهم ترین ویژگی های برنج دودی، داشتن دانه بلند و زیبا است. دانه بلند بودن یک برنج علاوه بر زیبایی که به غذا می دهد، باعث می شود که با کمترین مقدار خوردن برنج، احساس سیری کنیم. به همین خاطر برنج های دانه بلند به شدت به افرادی که درحال رژیم گرفتن هستند توصیه می شود.
  • خوش عطر بودن : برنج های دودی، به صورت پیش فرض یک برنج ساده و بی بو بودن اما وقتی که با استفاده تجهیزات مدرن دودی می شوند علاوه بر نابودی میکروب ها، معطر نیز می شوند و باعث می شود که هنگام پخت این برنج، عطر آن کل محوطه خانه را دربر بگیرد.
  • هضم سریع : برنج های دودی به خاطر دانه بلند بودن باعث می شود که ما مقدار کمتری از آن را میل کنیم و علاوه بر سیر شدن باعث می شود که هیچ گونه احساس سنگینی و یا نفخ نداشته باشیم. این بخش یکی از مهم ترین ویژگی های این برنج می باشد.

جمع بندی

بنابراین طبق مطالب گفته شده برنج دودی انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین آن برنج دودی هاشمی می باشد و علاوه بر طعم، عطر بی نظیری دارد و خوش پخت بودنش از مزایای آن است. پس ما نتیجه می گیریم که برای خرید یک برنج، چند عامل خیلی مهم است. 1. کیفیت برنج 2. عطر برنج 3. قیمت برنج. این سه عامل یکی از مهم ارکان یک برنج باکیفیت را تشکی می دهند که تمامی این ها در برنج های ایرانی مشاهده می شود.